söndag, juni 17, 2007

Förra veckan vs den som snart gick

Förran veckan var liksom fullspäckad med roliga händelser. Måndag spelning i Stockholm, onsdag nationaldagen och spelning i Uppsala och på lördagen tog vi Anders ut på en rungande svensexa med paintball, loppmarknad, god mat och lagom mycket alkohol.

Den här veckan som gick var ganska dryg. Reklam varje dag t ex. Jag tog iofs semester i tisdags och gjorde absolut ingenting på en hel dag, men kände mig lika sliten på onsdagmorgon iaf. Som tur är kommer ju fredagen varje vecka och då lättar liksom det mentala lågtrycket och man kan andas, först ut och sen in igen. Jag köpte ett par öl och cyklade en lång tur ut till studion för att lyssna då Jonas fulländade ytterligare två spår till den kommande Apoteket Apan-skivan. Sen hälsade jag på min kollega, inspekterade hennes nyrenoverade lägenhet och lekte med hennes våldsamt kärleksfulle katt.

Idag har jag sovit länge, städat och varit barnvakt åt våra kompisars barn. Det gick bra, förutom ett uppvaknande med gråt och tandagnisslan. Som tur var var det inte långt hem från festen, så mamma kom hem och stoppade om henne igen och sen dess har hon sovit lugnt och vi har sett "Babel". Den kunde varit briljant, men var iaf bra.

8 kommentarer:

jonas sa...

Hej.
Jag håller helt och hållet med. Förra veckan var ju jättetrevlig, den här var mer arbetssam. "Lagom mycket alkohol" - hehe...

Håkan Alexandersson har ju gjort en film om din blogg, det visste jag inte. Spelar Irma Schultz dig?

Crom! sa...

Den här veckan var en mycket mystisk och vecka även för mig. Vet i och för sig inte om din vecka var mystisk. För mig var den mystisk och arbetsam. Dels på grund av de Fyra Dagarnas Bakfylla, dels på grund av en dödslinjes ständiga närvaro, och dels på grund av maratonlopp på Arlanda med fem timmars sömn per natt och ingen fritid. Och ja, det stämmer, jag tjatar en hel del om att jag jobbar dygnet runt här, men det får mig att känna mig nyttig, duktig och som en martyr, helt ärligt.

Jag betalar. Jag betalar av.

hjon sa...

Jonas: Ja, lagom mycket. Alla hade kul, ingen kräktes (vad jag vet) och ingen, utom Anders, var bakfull i mer än en dag? Irma spelar botten Anna, Mike Diamond spelar mig.

Som tur är är också nästa vecka en fyradagarsvecka för mig. Mycket skönt. Bärs.

jonas sa...

Javisst hade vi kul, men själva alkoholmängden var väl ändå inte något som doktorn skulle rekommendera som en lagom dos!
Jag var fan bakis i två dagar. Men vi hade ju också med oss en romflaska på nakenpromenaden. Vilken dag är du ledig?

hjon sa...

Fredag. Midsommaraftonen. Du vet den dagen så lunchen är dagens viktigaste mål. Matjessillen, gräddfilen, potatisen. Mmmm... För din skull hoppas jag dock att middagen blir minst lika god.

Okej, dosen var kanske inte lagom för alla. Jag kan ju egentligen bara tala för mig själv och jag drack ju bara ehm... Lagom.

Crom! sa...

lagom schmagom.

jag vet många som var sega mer än en dag förutom jag.

jag tycker det handlade mer om att dricka mer än lagom. ett kkonstant drickande i 12 timmar leder tyvärr till en promillehalt som överskrider en lagom promillehalt. men jag tror fan att de små grå vänjer sig.

en sak är nog säker: i söndags borde jag ha tagit en återställare och jag borde ha ätit mängder när jag var återställd.

Crom! sa...

det skulle stå, "jag tycker det handlade mer om att dricka bra än lagom".

puterman sa...

Men enligt de senaste rönen från "forskarna" så löper man mindre risk att få ledgångsreumatism ju mer man dricker. (Källa: DN)

Och jag håller med om Babel, den var rätt bra.