fredag, januari 25, 2008

En helgkväll för Halvdan

Shopping: Ett ostfat i glas på Åhlens. En lödpenna. Lödtenn. Handkräm.

Middag: Bistro Hijazz! Den bästa restaurang jag ätit på under mina dryga tio år i Uppsala. Jag åt lammrostbiff och frun något slags gryta. Båda rätterna var väldigt vällagade, mustiga och på något vis modernt rustika.

Bio: Nästan varje gång jag går på bio lovar jag mig själv att inte göra om det. Det känns som jag betalat 85 kronor för att objuden titta på storbildsteve hemma hos någon jag inte känner. Folk pratar under filmen! Prassel och skratt på fel ställen går bra, alla måste vi ha socker och alla kan ju inte ha samma humor. Men håll för fan käften! Wes Andersons nya film "The Darjeeling Limited" är ganska bra. På något vis lite ofokuserad i början, men den tar sig mot slutet. Kanske hade jag gillat den mer om jag hade fått släpa ut de som pratade i håret och spotta på dem. Får se om den i sinom tid.

1 kommentar:

Anonym sa...

Mäh, Jon! Skriv mera rå! Mera! Rå!