tisdag, juli 01, 2008

Synsk inte, finns inte.

Jag drömde imorse att jag hostade. Sen vaknade jag och hostade! Nu vet jag inte riktigt vad jag ska göra med min nya förmåga, ska jag använda den för att bekämpa brottslighet eller för egen vinning? Man kan ju kombinera, säg att jag hjälper butiker att förutse och gripa snattare. Då kommer priserna i affärerna att sjunka, eftersom svinnet idag finns medräknat i priserna.

Igår var det tio år sedan jag och min fru blev ihop. Som vanligt var planen att vi skulle göra inget särskilt, men så blev det nu inte. Istället åt vi gott på Messob (markera texten om du vill kunna läsa där) och sedan såg vi "The Happening" på bio. Jag är säker på att jag sagt det förut, men bio är inte roligt längre. Hembio håller på att bli biografernas död och inte på det sätt man kunde tro. Istället för att biofilmerna kommer till folkets vardagsrum kommer nu folkets vardagsrum till biografen. Folk pratar högt med varandra under filmen. Okej om de kastar popcorn och godis och prasslar, det är klassiskt biobeteende, men håll för fan käften stängd. Jag önskar mig en biografvaktmästare som iförd kåpa ljudlöst glider mellan raderna med en vass lie och skördar talande huvuden. Filmen var iaf dålig på ett jättebra sätt, som en sjuttiotalsthriller utan dåliga effekter. Jag rekommenderar den, dock inte på bio förstås. Allt som allt ett riktigt mysigt jubileum.

Inga kommentarer: