söndag, februari 11, 2007

Jag mötte Lassie?

Vid lunchtid idag gick jag till närköpet för att köpa en liter mjölk. Utanför hade någon parkerat två hundar och när jag handlat klart och skulle gå så hoppade den ena hunden mot mig (dock utan att träffa) och började skälla. Den verkade inte farlig, men jag blir lite irriterad på ouppfostrade hundar, eller snarare på ägarna som inte tar hänsyn till t ex barn eller hundrädda personer. Jag sa åt hunden att vara tyst och den backade lite, men fortsatte skälla, så jag försökte stirra ut den. Då kommer matte (kvinna, jag gissar på ca 35-40 år gammal) ut ur butiken:

Matte: - Alltså, det är Turbos dotterdotter.
Jag: - Eh?
Matte: - Du vet filmstjärnan Turbo.
Jag: - Jag vet inte om jag tycker att hon ska hoppa mot mig och skälla för det?
Matte: - Men du vet, filmstjärnor är lite speciella. (paus) Hon är inte farlig, hon försöker bara prata med dig. Det var därför Turbo var så bra, hon kunde prata med folk och det är det som hon här försöker lära sig, men hon är ganska ung än.
Jag: - Okej. Ja, det går ju sådär.

Sen gick jag. Jag kanske borde ha bett om en autograf, men jag bara gick. Var jag dum då?

3 kommentarer:

puterman sa...

Turbo var en karaktär i TV-serien Macken. Men hur kan hans dotterdotter ha blivit en hund?

hjon sa...

Jag tycker att det känns, förlåt uttrycket, äckligt att spekulera i svaret på den frågan. Men Macken var ju bra, för det är väl den med båten?

puterman sa...

Ja, med Sven Melander i huvudrollen.