tisdag, februari 20, 2007

Tji vår.

I morse vädrade jag vårluft. Trots att det var någon ynka minusgrad så kände jag doften av spirande grönska och ny popmusik. Fåfängt. Ack, så fåfängt. Vintern slog under dagen till och snön faller fortfarande. Usch. Jag vill inte mer nu. Det räcker. Jag flyttar till Spanien snarast.

Kollade på Welsh Open i Snooker på Eurosport hos svärföräldrarna i helgen. En sport där snyggt fegspel applåderas och man måste ha läkarintyg om man ska slippa ha fluga. Det finns två snookerbord i Uppsala och nu är jag lite sugen på att lära mig spela. Men jag kanske ska börja med lite vanlig biljard, tills jag har lite kö- och bollkontroll. Gud i sin himmel ska veta att jag inte spelat på länge nu.

Nu ska jag sova. Sömnen kommer bli alldeles för kort. Skit.

Inga kommentarer: