onsdag, oktober 24, 2007

Idag dödar gårdagen

Igår var en skitdag. Jag var trött på jobbet, alltså fysiskt trött under tiden då jag arbetade. Jag hade tvättid, jag hatar att tvätta. Jag tränade och det var jobbigt. Idag var jag pigg på jobbet och hade inga förpliktelser på fritiden. Jag lagade ghormeh sabzi, en persisk lammgryta med bl a spenat, lime och black eyed peas. Jättegott. Jag har förresten förvärvat mig en bättre begagnad mobiltelefon från en kompis som köpt en ny. En Nokia N70. Den har kamera. Jag har ställt in Aphex Twins "Ventolin" som ringsignal. Sen har den sjutton miljarrder andra funktioner som jag sakta kommer att lära mig. Sen. Tills dess kommer jag bara publicera fåniga bilder på mig själv, t ex då jag cyklar hem från jobbet en halvsolig höstdag:

5 kommentarer:

puterman sa...

Jag tycker N70 är en bra telefon.

Crom! sa...

bra bild. bilderna du tog med den gamla telefonen såg ju mest ut som skuggor. som tv-bilder från förkrigstiden.

hjon sa...

De som jag tog utomhus var inte så illa ändå, men visst är det stor skillnad.

Tack Puterman, kan du rekommendera några bra spel eller andra apps som jag borde installera?

puterman sa...

Appar vet jag inte riktigt, men spel från mitt förra jobb som jag gillar heter saker som Carmageddon 3D och Rally Pro Contest. Man kan antingen wareza dem eller köpa dem från t.ex. my-symbian.com.

Crom! sa...

sen finns även sidan http://allaboutsymbian.com/

där finns en del freeware länkat till de flesta symbiantelefoner, samt fora där man kan diskutera och fråga om grejer.