söndag, november 04, 2007

Mindre Alkohol Borde Drickas

Jag kom inte på någon bättre utskrivning av akronymen MABD för att beskriva att det varit helg igen. Tog en sväng på stan i fredags efter jobbet och köpte ett par nya Cheap Monday, mer i kostymmodell kanske man kan säga. Och svarta. Försökte också hitta ett rep, för att knyta en snarlik slips till Halloween-festen jag var bjuden på. Hittade inget rep. Åkte hem och letade rep. Hittade inget rep. Fick en ny idé, plåster hade jag ju och en portfölj. Hittade ingen portfölj. Min fru hade dock en samling fejktänder i källaren, jag fick välja mellan att vara kanin, vampyr och typ byfåne. Eftersom jag inte ville ha långkalsonger på huvudet och byfåne egentligen inte är någon riktig kostymering så valde jag det mer slitna vampyrbegreppet, drog på nya jeansen och drack lite sprit.

Inte så lite heller. Först åt jag thaibuffé med jobbet och drack till det en starköl. Sen mellanlandade jag hos en kompis och drack ett glas vin eller kanske två. Sen gick vi till festen och där fanns både öl och vin och en bål, som jag i efterhand undrar vad den egentligen innehöll. Boxning och snöbollskrig flankerade min yviga discodans och fast jag försökte gå av mig överkomsumtionen genom att leda cykeln hem i snömodden så mådde jag ganska illa en bra bit in på lördagens eftermiddag. Dumt.

Sen har vi hängt hos svärföräldrarna; löst korsord, kollat teve och ätit alldeles för mycket god mat. Hann dock träna lite imorse också så det kanske inte gör så mycket. Imorgon är det förstås måndag igen, typiskt. Upp å hoppa, pörja joppa!

Inga kommentarer: