fredag, april 11, 2008

Men Jesus Christ...

Stopp! Engelska på svenska låter bajs. Så jag skriver svenska på svenska, allt från början. Varför har jag inte bloggat? Jag inbillar mig ändå att de flesta människor som läser nåt här ibland kanske känner till mitt livs händelser även om jag inte skriver dem här. Nu ska jag ändock göra en resumé.

TV-spel: Jag håller på med The Legend of Zelda: Majora's Mask. Jag tror att jag har allt jag behöver för att gå till finalen, men det finns flera sidouppdrag kvar och jag tänkte försöka hundraprocenta på en gång. Hursomhelst är det ett riktigt skönt spel i den rätta andan, trots att vare sig Ganon eller Zelda synts till än. Jag märker att The Windwaker verkligen är seriens avstickare, även om jag fortfarande tycker att det är ett väldigt bra spel. Hade jag spelat det här innan Twilight Princess så hade jag nog hajat en del grejer där mycket snabbare. Det är iaf skön story och perfekt avvägning mellan pussel och action.

Musik: Jag har börjat gilla Opeth. Närmare bestämt den skivan som heter "Ghost Reveries". Visst känner jag fortfarande viss skepsis mot growl, men det är tätt mellan bra riff och flummiga sjuttiotalsdoftande partier. Ja, jag förstår att det här gör mig till en metal dude (not wearing metal tee though).
Apoteket Apan har spelat ute lite igen. Det var roligt, även om jag senaste gången led av hypoglykemi hela spelningen och knappt hade full tonus i vare sig ben eller fingrar. Energin i den samlade rytmsektionen blev kanske lite därefter. Om en och två veckor på dagen idag är det möjligt att njuta oss live och 24 april kan du se oss på TV4 Uppland på morgonen.

Barn: En helt ny kategori i mitt liv, som fr o m augusti kommer att ta en allt större del av detsamma. Vi myser och längtar, både den tjocka och den smale.

Inga kommentarer: