onsdag, december 03, 2008

Total pwnage!

Dahakan, det otrevliga monstret i Prince of Persia Warrior Within, är väldigt svårt att besegra på svåraste hårighetsgraden. Mig tog det nog närmare trettio försök. Ett antal gånger fastnade prinsen i en pose under ett kritiskt ögonblick, två gånger hade jag klarat mig med ett svärdshugg till. Men nej. Jag spelade envist om striden gång efter annan då Dahakan plötsligt fastnar i sitt sårbara läge och mätaren på hur mycket mer stryk han tål försvinner från skärmen. Jag hackar på med mitt lilla svärd ett par gånger och snart har jag vunnit!

När man sen väl sett filmsekvensen som knyter ihop historien så är man kanske inte jättesugen på att göra trettio nya försök för att vinna "schysst". Speciellt inte då Dahakan normalt slåss så oschysst. Nu ska jag bara försöka komma över det avslutande spelet i trilogin till ett rimligt pris.

1 kommentar:

Anonym sa...

va trist du är. skriv nått nytt.