tisdag, januari 06, 2009

Samma procedur som varje år

2009. Dags att summera vad som var så bra med året 2008. Toppen är förstås att ha fått det barnet som jag fick, han är just toppen. På årsbästalistorna blir det tomt. Jag har lyssnat mycket på musik, den mesta gavs ut 2007 eller tidigare. Kaizers Orchestras "Maskineri" och Gojiras "The way of All Flesh" är nog det enda som verkligen fastnat. Lissi Dancefloor Disaster släppte sin fina "Counterpoint" förstås. Mars Volta gjorde nog sin bästa skiva efter debuten och en fin konsert på Cirkus. Familjen gjorde också en riktigt skön konsert.

Jag har läst ett par böcker, ingen gavs ut 2008 men jag vill ändå rekommendera Per Ewalds "ABC för småbarnspappor". Speciellt om du ska bli pappa, men den är nog inte helt fel även om du inte ska det. Årets blogg var som vanligt Linus, ingen annan jag läser har samma fantastiska kombination av frekvens och innehåll. Jag fyllde trettio och fick ett Nintendo Wii av mina vänner (Tack igen!), men inga tevespel jag spelat är alls årsfärska. De har varit mycket underhållande ändå. Eller vänta! Jag fick Guitar Hero Aerosmith i julklapp. Hann dock knappt testa det innan nyåret. Jag har sett en del film, men jag glömmer dem oftast lika fort igen även om de är bra.

Julen tillbringades hemma i Norrlands skogar och var vit och mysigare än på länge. Nyåret åter i vår egen lägenhet med gäster som tog med sig superb mat att ätas i stearinljusens sken. Idag började jag jobba igen. Det var jobbigt, som tur är har vi trettondag imorgon. Jag behöver desperat vila, har blivit förkyld. När jag kom hem från jobbet var det dags för slutstrid i GameCube-spelet Eternal Darkness: Sanity's Requiem. Den var hur lätt som helst. Intressant spelidé, om än det blev något enformigt i längden.

Inga kommentarer: