fredag, mars 11, 2016

Kung Fu Panda vs Avatar

En fullkomligt orättvis jämförelse. Cirka nittio minuters underhållning fullt av hån mot överviktiga ställt mot kanske tjugo timmar gråskalor (fast alltså, det är i färg).

Jag tycker ändå att Kung Fu Panda är en rätt okej actionkomedi med en bra sensmoral. Men nästa gång någon frågar om jag har ett tips på konst av episka mått, så kommer jag rekommendera Avatar - den siste luftbändaren (alt - Legenden om Aang). Jag tittar på Viaplay och med svenskt tal.

Om dina barn kan titta på det? Mina barn har sett alla avsnitt, jag har ännu bara sett hälften. De är fem och sju år gamla, barnen alltså. Ibland är det lite läskigt, oftast inte. Men hallå, har du sett nån barnfilm senaste tio åren? Flera gånger är det läskigt på skräcknivå för små barn och med en "avväpnande" humor som är rätt hjärtlös. Jag tänker då på t ex Upp, Turtles och Gumball. Men skit i det nu, börja kolla på Avatar!

1 kommentar:

jonas sa...

...alltså, jag älskar Gumball...... Jag tycker att Frost är obehagligare alla dagar i veckan.