tisdag, maj 31, 2016

Bikt babord

De kör en avställd bil till parkeringen intill min tomt. Den är reggad som blå, men svart hammarlack har ändrat på den saken. De mekar lite, skakar på huvudet, tuggar lite lingo, hoppar in i en annan bil och åker därifrån. De lämnar en tom halvliters pet-flaska och några använda våtservetter och plastclips efter sig. Jag gissar att det var de som slängde ett använt bränslefilter i min häck i höstas. De buskör ibland genom kvarteret på fyrhjulingar. Jag önskar att de ska dö, eller åtminstone krocka med några av sina grannars kamphundar och bli allvarligt skadade. Jag vet inte varför, vill inte ens försöka nysta ut det där. Jag städar upp våtservetterna och plastclipsen samt ett av de där värmeljusen som hela tiden dyker upp i häcken. Jag knölar ihop flaskan lite och kör in den i avgasröret på fulbilen. OBS! Etiketten var redan avriven, annars hade jag inte gjort det. Det kanske var barnsligt, men jag tänker inte be om ursäkt.

2 kommentarer:

jonas sa...

... för då hade du pantat den istället och fyllt avgasröret med plastclips?

hjon sa...

Pantat ja. Plastclipset räckte inte för att fylla röret. Vid sensommar hade jag använt fallfrukt. Use your surroundsound, som batman fick lära sig.