tisdag, mars 13, 2007

Geometri i Mars

Geometrins grundläggande egenskaper är form och avstånd. Jag har länge varit intresserad av geometri och har läst en hel del i ämnet under min tid här på Tellus. Ändå undrar jag fortfarande varför jag ofta är i så dålig form och hur långt det egentligen ska gå innan jag tar ratten över världen och kör. "Vila, Mårten, får du göra när du är död." sa ofta min gamle kursares mormor till honom och det kanske är dags att inse allvaret? Jag varvade Zelda Wind Waker igår kväll efter repan. Det kändes tråkigt, sorgset och tomt. Vad ska jag nu göra på min fritid?

Jag hoppas iaf att jag är i hygglig form nästa fredag, för då ska vi spela som vi var karvade i trä. Tufft och bra, alltså. Kom och lyssna, vetja!

Jag hoppas att du inte läst hit ned. Jag måste nämligen erkänna att jag glömde ringa min kära mamma på hennes födelsedag. Och det var inte första gången. Jag tror att jag strök det från listan i mitt bakhuvud då jag skickade ett gratulationskort dagen innan. Tänkte att jag var färdig. Så jävla dum. Förlåt, mamma. Jag älskar dig. Och Posten levererade kortet en dag för sent. Funderar på att säga upp mig i ren protest.

4 kommentarer:

puterman sa...

Det man gör när man varvat spelet är att spela det igen, denna gång för att hundra-procenta det.

hjon sa...

Jo, jag har ju redan börjat igen. Man får ha andra, mycket finare, kläder på sig och så ska man kunna läsa det gamla språket har jag läst. Och absolut, det finns ett gäng sidouppdrag som jag inte orkade göra, men jag hade nog rätt hög procent ändå. Sen måste jag ju lämna tillbaka spelet till den jag lånade det av.

Crom! sa...

Jag vet hur det är att vara beroende av tocka dära spel, men adjektivet "tomt" beskriver inte bara hur det känns.

hjon sa...

Kreddo: Utan det beskriver också?

Haha, det fanns ju två skivor i fodralet. Så nu har jag börjat lite lätt på The Legend of Zelda: Ocarina of Time, Nintendo64-spelet portat till GameCube. Jippie!