torsdag, mars 01, 2007

Tres fuera de cuatro

En fräsch och underbar skiva är Salem Al-Fakirs "This is who I am". Som en mix av Stevie Wonder, 70-talsrock och folkmusik med mera - skulle jag läsa det jag just skrev skulle jag vägra lyssna på skiten. Men men, det är bra skit.

En annan helt fantastisk platta är Säkerts "Säkert!". Berättarjaget beskriver sig i en låt som blek, feg, sävlig och lat. Tre av fyra stämmer in bra på mig. Om solen letar sig fram snart så kanske det bara är två då, men nu ska vi inte hänga upp oss på sånt.

På tal om lathet, så pysslar frun här hemma. Hon har färgat in fogarna mellan klinkerplattorna på köksgolvet. Innan var de ljusgrå med mycket fläckar av olika sorters äckel som uppstår i kök. Nu är de mörkgrå i samma ton som de mörkare plattorna och det är som ett helt nytt golv! Jättefint. Hon har också målat kökssoffan vi fick av hennes mormor och nu sandpapprar hon en hylla vi ska sätta upp mikron på. Jag "hatar" att pyssla med sånt här. Dels eftersom jag är noggrann till förbannelse så att jag aldrig blir klar, eller till slut är så trött att jag slinter med kniven och förstör allt. Men mest eftersom jag hatar att städa upp efter mig. Det gör ont i bröstet bara jag tänker på att tvätta upp en målarpensel. Hrrrrv!

Jag lär mig spanska. Språkkurs på mp3, esta bien y yo quiero beber algo. Una cervesa? Si, por favor!

2 kommentarer:

Anonym sa...

tre utanför fyra? säger man så på din språkkurs?

hjon sa...

Nä, det har jag inte lärt mig. Körde "three out of four" genom babelfish. :-)