måndag, december 31, 2007

Fyrverkerifynd - kort stubin, halva priset!

Ikväll är det nyårsfest här i huset, mammas och pappas kompisar kommer och vi ska käka god mat, dricka vin och ha trevligt. Antar jag, det är ju så det brukar bli på nyår. Så länge man har vett att hålla sig hemma och inte ge sig ut på stan i jakt på nåt som smäller högre. Förhoppningen att man skulle hitta århundradets kalas på nyårsafton slutar alltid i besvikelse.


Annars myser vi för fullt, kammaren håller cirka tjugo till tjugofem grader och köket tolv. På tåget upp började jag läsa John Ajvide Lindqvists vampyrroman "Låt den rätta komma in". Väldigt bra bok, läste ut alla 414 sidorna på ungefär tolv timmar. Tur att jag läste den innan decembers utgång så att jag iaf kan ha två böcker på min årsbästalista som jag inte kommer orka skriva. Har ätit och bytt julklappar med hela familjen och faktiskt också åkt en knapp kilometer skidor, inklusive en fikapaus på några timmar mitt på.

Inga kommentarer: