söndag, december 23, 2007

Stairway to heaven?


Tyvärr är det bara Rickomberga som skymtar ovanför den alldeles vanliga uppförsbacken, men säkert finns det någon som vill komma dit efter döden. Julveckorna har som vanligt varit ganska tuffa på Posten. Myriader julkort och inga tunna skivor julskinkereklam. Men vädret har varit friskt och soligt och världen därför ganska fin, och julklappar är ganska trevliga att dela ut. Sämre var den dagen för tre fyra veckor sen när jag fick pyspunka på cykeln och det blåsregnade. Någon illustrerade känslan väldigt bra och jag var tvungen att dokumentera:

Ungefär lika glad blev jag då jag upptäckte att den konsert med Led Zeppelin som Ginzas nyhetsmail sa skulle gå på SVT den 21 december inte alls var den de gjorde på Nobeldagen utan en från 1979. Fy! Stygg Ginza!

Annars har julstöket varit ganska lugnt; Vi hoppade över granen eftersom vi ändå inte kommer vara hemma och sköta om den. Jag blev klar med klapparna i tillräckligt god tid och är ganska nöjd med innehållet i dem.

Inga kommentarer: