torsdag, maj 01, 2008

Efter regn

Senare igår kväll, då jag började nyktra till och kände att jag lättat mitt hjärta i min ta-fast-tjuven-och-lemlästa-honom-eller-henne-rant, upptäckte jag att den senaste modellen av min mp3-spelare nu fanns att köpa på cdon för 399 kronor, i en variant med dubbelt så mycket minne som jag haft tidigare. Glad blev jag.

Ännu gladare blev jag i morse när jag fick ett par nya hörlurar (AKG K412P) i födelsedagspresent av min fru. Efter att ha provlyssnat dem lite så bestämde jag mig ändå för att byta dem mot ett par nya KOSS Porta-Pro. Ljudet i AKG-luren må vara märkbart bättre, men komforten lägre och ljudet läcker ut på det där sättet som kan få en att vilja strypa medpassagerare på bussar och tåg. Jag fick också ett par fina tofflor, men de var för små så de ska också bytas. Att jag sen hittade blodsockermätaren i väskan kändes trevligt, men också lite förbryllande då jag var såå säker på att den försvunnit.

Av min svärfamiljs representanter fick jag en iPAL, vilket kändes extremt bra eftersom köksradion bröt ihop tidigare i år när vi testade att Apoteket Apans skivor bränts korrekt. Dessutom är den uppladdningsbar och utesäsongen har just börjat. Av mig fick svärfar och svärmor den där goda laxpastan som Anders lärt mig och kaffe med Almondy till efterrätt.

Förra helgen var mina egna föräldrar här och hälsade på. Vi gick på Apoteket Apan-konsert, åt på restaurang och hade allmänt trevligt. I födelsedagspresent fick jag bl a tapeter och en kurs i tapetsering. Det var kul och blev jättefint. Tack mor och far!

Hur var det nu med det där regnet? Jo, det föll inatt och när vi idag tog en promenad genom skogen till affären så var det alldeles underbart grönt på det där sättet som så många pollenallergiker hatar.

2 kommentarer:

puterman sa...

Grattis, Jon!

Jag har en känsla av att du är en sådan där underlig filur som blir bättre efter 30. (Ungefär som jag, fast det kanske bara är jag som tycker det.)

[wv: ioqvunny]

hjon sa...

Tack.

Jag tycker att du länge påvisat en positiv trend, någon skarp tröskel vid trettio har jag inte uppfattat i ditt fall. I mitt fall hoppas jag dock att det blir som du säger, såhär kan jag ju rakt inte fortsätta.