onsdag, september 10, 2008

Förkylningen du gav mig

Det är rätt trist att bli förkyld när man är ledig. Hade jag haft semester hade jag antagligen ringt mig sjuk, men nu har jag mina pappadagar så lönen kommer vara fettfri även utan karensdag. Dessutom var det bara igår som jag var riktigt nere, nu känner jag mig hyggligt arbetsför igen. Igår orkade jag knappt bära runt på barnet. Medan han och hans mor gick på promenader och fikade hos kompisar passade jag istället på att sova och varva The Legend of Zelda: Twilight Princess igen. Denna gång på Wii! Idag orkade jag också till slut göra färdigt alla sidequests som man orkar göra.

Alla Zelda-spel har sin charm (utom kanske det första, det andra har jag inte spelat), men det här är verkligen den bästa upplevelsen. Hoppas den första riktiga releasen på Wii blir ännu bättre.

I juni köpte vi konst på Wiks konstelevers avgångsutställning på Galleri Villavägen Sju. Konstnären har dock inte varit kontaktbar och vi befarade att vi helt enkelt inte skulle få vårt tryck, samtidigt som vi hoppades att vi skulle slippa betala med de pengar vi då trodde att vi hade men inte riktigt har idag. Men! Vi fick både pynta och pynt.

Igår kväll tog jag en Ibumetin innan jag gick och repade. Det behövdes, genrepet blev svettigt. Nu har Apoteket Apan en finfin show på Fyristorg på lördag kl 20. Kom dit, vetja!

2 kommentarer:

Anonym sa...

Så stolt! Så... tysk!

Ses imorgon. Då ska du underhålla mig! Till dess - Fakk jo.

hjon sa...

Tysk? Visst ska jag det. Tschüß, bis Morgens!