måndag, juni 01, 2009

Nils Johan Ingrid Lundmark

Jag skrev ett inlägg. Det hade den här rubriken och ungefär följande innehåll:
"Igår var det fint väder. Det firade vi på en filt i gräset tillsammans med Jonas, Åsa och Sixten. De firade i sin tur att jag fyllt år och gav mig i present något jag länge suktat efter - en salladsslunga!

Efter picknicken lekte vi på en skolgård, jag bröt min stortånagel mot andra fotens häl och blödde på båda fötterna. Vi besökte sedan Katrina Loelvs utställning "Färgen på min längtan" på Villavägen Sju. Jag vill beskriva det som abstrakt och samtidigt tydligt, med flyktiga gestalter och scener i harmoniska färgskalor. Målningarna på papper och de i blandmaterial med ritfilm gillade jag bäst, de senare hade ett fint djup.

Sen avslutade vi med en fika på Café Victoria. Då smsade vår trummis Elof Loelv att han var tvungen att ställa in kvällens rep. Elaka rykten säger att han druckit för mycket (kanske på sin mors vernissage dagen innan?) och, som man säger på fackspråk, var sjukt bakfull."