söndag, september 20, 2009

Alas, the man behind the mask


För att underhålla min son gjorde jag häromkvällen en mask av en gammal cornflakeskartong. Det var roligt i flera timmar, men jag insåg efter ett tag att masken kändes lite skrämmande. Mitt barn har inte upplevt så mycket skräck, så han var inte rädd. Jag själv skrattade ut genom munnens hål samtidigt som jag darrade inne i den klaustrofobiska, svettiga lådan. Clowner är lite som ormar; även om du är rädd för dem så är de ändå mer rädda.

Jag spelar just nu spelet Okami på Wii. Det kan vara det bästa spel jag spelat faktiskt. Vid ett tillfälle i spelet ska man måla ett ansikte på en mask och bära masken för nästla sig in bland demonerna. Jag gjorde en pueril/freudiansk-influerad design och spelade på. Sen skämdes jag lite då jag senare i spelet träffade ett litet barn som satt och ritade min kreation på marken...

Sitter och lyssnar på The Bear Quartets nya skiva "89" på Spotify. Hemskt bra!

2 kommentarer:

Crom! sa...

Aaaaahahahahahaah!

jonas sa...

Den (1) är hemskt bra.
Den (2) är hemskt rolig.
Den (3) är också hemskt, hemskt bra.