lördag, april 23, 2016

Kvartalsrapport

Jag blev sjuk igen. Jag gissar att det kanske blev en bihålegrej eller nåt av en förkyld och hektisk arbetsvecka. Har åtminstone hunnit göra ett par balla grejer som att gå på en riktigt bra konsert (Anna Ahnlund) och vara med på nyheterna i SVT (i bakgrunden där jag hör hemma). Hoppas jag inte smittat ner dig, käre läsare.

Jag tänkte att ifall det visar sig vara en sån där blodförgiftningsbakterie eller hjärtklaffsätare så kanske det leder till min död. Epic överraskning, liksom! Om det skulle hända kände jag att jag spontant inte var så nöjd med mitt liv. Om det är prestationsångest vet jag inte, men det är liksom saker jag önskar att jag hunnit med och jag är rätt kass på att göra saker parallellt och då blir det ju bara en sak gjord i taget. Jag önskar att jag var mer påläst i fråga om hur världen fungerar och vad som händer var. Jag önskar att jag skulle överleva på naturen om jag vaknade naken i forntiden. Jag önskar att jag bemästrade ett hantverk.

Men jag har lyssnat på väldigt mycket bra musik och själv skrivit några hyggliga låtar. Jag har studerat. Jag har älskat och blivit älskad. Tack för det, vi hörs till veckan!

Inga kommentarer: