söndag, april 17, 2016

Rolling and thumbling

Torktumla ett täcke, du det tar en jävla tid vettu. Men en kan bli tvungen när en unge har spytt blodpudding, godis och chips på det.

Annars så har jag kollat lite nya releaser på Spotify och gjort en lista på spännande grejer jag ska lyssna på imorgon.

Och så började jag fundera på nästa riksdagsval, för just nu är vi ju i ett hopplöst parlamentariskt läge. Faktiskt inget bra lär hända innan nästa val. Men efteråt? Kände att det var lätt att börja skylla på väljarna. "Snälla rösta nu 2018 på ett riktigt parti den här gången så att vi kan gå vidare med det här jävla landet!" Men då börjar jag ju på helt fel ställe (och samtidigt inte). Av de befintliga partierna känns det som exakt inga formulerar en målbild på hur de vill att samhället ska kunna fungera i framtiden. Och då snackar jag av filosofiska mått. Vad är rätt och vad är fel?

Inga kommentarer: