tisdag, januari 30, 2007

One flu over the cuckoo's nest

I lördags spelade Apoteket Apan i valvet på Uplands nation. Kalla Fötter spelade också. Vi fick som vanligt mat och bärs i gage, jag blev såhär glad. Vi hade t o m lite efterfest med varma mackor, Mario Kart och folköl. Jag och Erik till klockan fem på morgonen.

Titeln är bara en skämtdump som vanligt. Om jag för ett par år sedan skrivit en populärvetenskaplig artikel om fågelinfluensan och fågelinfluensaskräckens pandemiska utbredning, skulle jag ha använt den där.

Annars är allt som vanligt. Jobbar, äter, tränar, repar, spelar GameCube, sover, dricker öl. Lite tråkigt faktiskt, skulle vara trevligt om det hände något oväntat OCH roligt. Idag hände något oväntat, fast inte så roligt: Jag tappade bort ett par kalsonger på jobbet! Bytte som vanligt om från vanliga kalsonger till underställ innan jag gav mig ut på den numera snöiga och kalla postrundan. Vanligtvis låser jag in allt jag inte använder i mitt skåp, men nu måste jag gjort något annat. När jag kom tillbaka från turen stod mina kalsonger nämligen ingenstans att finna. Undrar om jag tappat dem på golvet och någon slängt dem eller om jag av misstag fått med mig dem ut och stoppat dem i något brevinkast. Om du hittar dem, hör av dig!

Inga kommentarer: