söndag, augusti 12, 2007

Hundra år av envishet

Det här är den hundrade posten på min blogg.

Det är ett glädjens inlägg, ty igår gifte sig mina kära vänner. Jag fick äran att med lånad bil och vegamössa vara deras chaufför. Jag hämtade och skjutsade till fotografering, incheckning på hotell, till kyrkan och från kyrkan till festlokalen. Sen parkerade jag och tog ett glas bubbel. Det var roligt att förbereda bilen och pyntet (vita band i ett V på motorhuven, vita ballonger och skylt bak) och lite speciellt att få åka runt med brudparet hela dagen. Som sagt, en ära. Att festen sen bjöd på god mat, roliga tal, trevligt sällskap och svängig styrdans gjorde ju inte dagen sämre. Idag har jag avnjutit brunch med två glas vin och hjälpt till att städa ut festlokalen. Hela tiden har jag känt mig förnöjsam och lätt dum i huvudet, jag önskar att alla mina bakfyllor varit såhär trevliga.

Men! Det är också ett sorgens inlägg. Klockan sju imorgon bitti börjar jag jobba igen efter fyra veckors semester. Fy fan.

1 kommentar:

Anonym sa...

Hurra! Ett glädjens inlägg!