torsdag, augusti 30, 2007

Twilight Princess

Idag har jag börjat på det senaste spelet i serien "The Legend of Zelda", nämligen "Twilight Princess". Grafiken är den snyggaste hittills, både den och vissa spelmoment känns inspirerade av Final Fantasy. Hittills tycker jag att det varit lite för mycket filmsekvenser, men jag hoppas att jag snart kommer till den mer utforskande och fria delen av spelet. Storyn bjuder på en del fina överraskningar och kontrollerna känns bra upplagda även om jag är lite Ocarina of Time-skadad och trycker fram fel meny hela tiden.

Imorgon eftermiddag börjar en helg igen. En trevlig sådan att döma av planerna; Uppsala Krönikespel och knytkalas. Kanske också lite lantluft. Nu sömn.

6 kommentarer:

jonas sa...

Jag var också oroad av filsekvenserna. Lugna dig, det lugnar sig.

jonas sa...

Alla dessa bakteriekulturer... sämst var kefirsekvensen och fjällfilsekvensen.

puterman sa...

Och efter att genomlidit den 3 timmar långa långfilsekvensen ville du bara dö?

Anonym sa...

nörd, nörd, nörd.

jag saknar dig redan, haha!

hjon sa...

Jonas: Nu är jag framme vid Goronernas gruvor iaf. Cirka tio timmar tog det, vilka otäcka grejer som hänt och fan vad svårt det är när man bara har fyra hjärtan.

Puterman: Det är mest små skålar med Onaka, den japansla filen, här och var.

Bajskorven: Du kanske saknade mig på krönikespelet ikväll också ifall ni gick dit, för det gjorde inte vi.

Anonym sa...

nej, det bidde inget krönikespel. bidde sushi, breakfast Club och sen säng. jag däckade i princip.