onsdag, augusti 08, 2007

Igår vs Idag

Igår var en bra dag. Jag steg upp, spelade Ocarina of Time, åt frukost, spelade lite mer. Jag orkade inte hundraprocenta klart utan gick snart på slutbossen, Ganondorf. Jag vill inte avslöja för mycket, men jag gillade upplägget på den här slutstriden mycket bättre än den i Windwaker. Nu är jag ganska sugen på att testa såväl Majora's Mask som nya Twilight Princess.

På kvällen firade vi min frus första dag på examensarbetet med en bit mat på Trädgårdsgatan 9. Visst ska man på nation väga det låga priset mot servicen, men dryga två timmar från beställning till första tuggan kändes lite i överkant. Som tur var hade vi trevligt sällskap. Sen gick vi hem igen och jag spelade lite Master Quest (en svårare variant av spelet jag just klarat) till klockan fyra inatt.

Idag steg jag upp ganska sent. Åt frukost och rensade lite i garderoben. Sen utforskade jag varför min dator inte vill läsa filerna som den just hade bränt. Jag tror att jag löste det. När frun kom hem hade jag nästan städat klart OCH börjat laga middag! Tror jag ska belöna min flit med lite spelande. Luego!

2 kommentarer:

puterman sa...

Trädgårdsgatan 9, är det GH? Vad jag kan minnas så har de alltid haft ett stort problem med att få fram maten på mindre än en timme, och det är knappast samma folk som jobbar där nu som 1995.

hjon sa...

Ja, det är GH. Det verkar vara samma människor som jobbat där hela sommaren iaf. Antagligen är väl köket inte är utrustat och/eller bemannat för det antal bord de har på sin uteservering. En timme hade funkat, vi hade som sagt folk att prata med och det var ingen kö i baren. Well well.