måndag, november 05, 2007

HbA1c fem komma tre

Idag fick jag vänta lite på att komma in till diabetessköterskan, men det gjorde inget för jag hann läsa en lång artikel om Cornwalls B&B's i Residence. Jag blev grymt sugen på att åka dit och sörpla te med ägarna dagarna i ända. Kanske kan bli av någon gång. Sätter upp det på listan...

Annars är jag tydligen vid god vigör och möjligen också vid mina sunda vätskor, men det senare utreddes egentligen aldrig (Jag bara skriver den informationen här invid den medicinskt testade så verkar den mer trovärdig). Nu väntar jag bara på att få en tid till ögonläkaren också, man måste nämligen löpande presentera diverse intyg för länsstyrelsen om man vill behålla körkortet som diabetiker. Vilket förstås är sunt och riktigt, vi kan ju inte ha diverse halvblinda dårar som dundrar fram i hundranittio när de är sena till dialysen. Hur skulle samhället se ut då? Alla skulle leva i skräck.

Inga kommentarer: