onsdag, januari 28, 2009

Läggdags

Igår ringde min svägerska och svåger och undrade om inte de skulle handla lite och komma hit och laga tachos till oss fyra. Det var en sån där fantastisk händelse som inte kommer så ofta. Vi passade på att spela lite Guitar Hero (III: Legends of Rock) också. När de gick hem vid tio tankade jag ner World of Goo från WiiWare. Klockan kvart i ett kunde jag konstatera att det var ett starkt vanebildande, strategiskt pussel. Sen var det läggdags.

Idag åkte gick jag direkt efter jobbet och lånade bilen av svärfar. Sen hämtade jag frun hos svägerskan, som skulle vara barnvakt, och så åkte vi till Bauhaus, Barnens Hus och IKEA. Vi köpte bl a lite rundstav, ett bäbistäcke och nya sängar. Sängar tar plats så jag hade bokat ett hyrsläp på Statoil, vilket jag hämtade nästan en timme för sent. Vidare tog vi en tur förbi svärföräldrarna och hämtade ett tapetserarbord och en spånskiva. Ringde in Anders för att hjälpa mig bära upp sängarna och under strapatserna födde vi idén att köra deras sängar till deras nya lägenhet och så gjorde vi det. När jag sen återlämnat släpen (i tid), tankat bilen och svärfar snällt skjutsat hem mig pausade jag med en pizza och en folköl innan jag skruvade på benen på sängarna. Och nu är det läggdags igen.

1 kommentar:

Crom! sa...

Mon dieu! En sådan dag!