torsdag, januari 08, 2009

Sanning och konstig sekventialitet

Det är jobbigt när man måste göra saker i rätt ordning. Det jag tänker på just för tillfället är olika tevespel som jag vill spela. Ubisoft gör bra spel, just nu är jag väldigt sugen på att skaffa nyaste Prince of Persia. Jag saknar förstås medel för tillfället. Dessutom finns det inte till Wii och kommer aldrig att finnas till Wii. Jag vill egentligen inte lusa ner min PC med spel, men jag kan inte riktigt motivera ett inköp av ett PS3 eller Xbox360 heller.

Det största felet är dock att Ubisoft släppte en triologi Prince of Persia-spel till GameCube, av vilka jag varvat två under 2008. Den tredje delen (The Two Thrones) har varit svår att hitta till GameCube. Iaf på Blocket och Tradera. Och jag måste spela i rätt ordning. Zelda-spelen har jag spelat helt okronologiskt och inte brytt mig. Där är det iofs en helt ny och avslutad story i varje spel, vilket inte är fallet här. Det nya PoP-spelet ska vara helt väsensskilt och jag vill ju bli klar med triologin innan jag byter världsbild. Jaja, det är nördigt. Jag fattar, jag går och lägger mig.

2 kommentarer:

jonas sa...

Varför får jag en sån här när jag ska in på din blogg,
"Innehållsvarning
Bloggen som du vill visa kan ha innehåll som endast lämpar sig för vuxna. Googles allmänna hållning är att varken granska eller rekommendera innehållet i någon blogg. Mer information om vår policy för innehåll finns i Bloggers Användarvillkor"

Har du blivit svartlistad? För mycket oanständigheter?

WV: joyer

hjon sa...

Jo, det var så att jag gick igenom inställningarna på bloggen och på ett ställe kunde jag välja om jag hade Vuxeninnehåll på bloggen. Och jag skriver ju en del sånt barn inte bör läsa om; läskiga tevespel, alkohol och hur det är att vara förälder.

När jag först fick varningen tyckte jag att det var lite roligt, men redan nu efter ett par dagar är det mest irriterande så jag har slagit av det igen och hoppas att inga barn kommer till skada.