söndag, mars 15, 2009

Ashampoo är presidentiella

När jag dödade min gamla dator och byggde min nya, så rensade jag bl a bort en massa saker från den gamla hårddisken och satte in den i den nya. En sak som jag inte rensat bort var Ashampoo Burning Studio 2008, gratisprogrammet jag fått med i en PC för Alla (Nej, jag prenumererar inte. Det är en B-posttidning och sådana får inte returneras till avsändaren då adressaten inte längre bor kvar. De ska kasseras och kasseras också mycket riktigt. Tänk på det när ni flyttar utan eftersändning!)

Jag flyttade över hela katalogen till den nya systemdisken, startade programmet och valde programuppdatering varpå en ny fräsch version laddades ner och installerades. Sen fick jag en ny produktnyckel via email och kunde aktivera programmet. Sweet! Det är såhär jag vill att det ska funka.

Och: Ashampoo ville bara ha 32 MB av min hårddisk medan Nero ville ha ungefär 2 GB. (Visserligen måste man ju inte ta med alla programmen i sviten, men bara att göra en svit känns på något sätt förmätet.)

Både jag och sonen är nu mer eller mindre fullt återställda och idag har vi gått en liten promenad i solskenet. Jag har också återupptagit mitt spelade av Prince of Persia: The Two Thrones. Anledningen till att jag pausat var att jag stött på en boss som jag fann ohyggligt svår. När man sovit ett par veckor på saken så var det dock inga större problem och nu är det inte alltför långt kvar till slutet. Nu på kvällen kilade jag ner till närlivsen och köpte mjölk. Det luktade vår i luften och jag kände mig riktigt hoppfull. Antagligen snöar det igen imorgon när jag går till jobbet kvart över sju.

Inga kommentarer: