onsdag, mars 11, 2009

He's lost control

Inte för att jag skriver sådär jätteofta i vanliga fall, men nu hände det sig så att mitt grafikkort pajade. I två veckor har jag surfat med mitt Wii och det går sakta att skriva för man måste peka och klicka på ett virtuellt tangentbord på teveskärmen.

Nåja, jag har inte gjort nåt särskilt. Bara jobbat på, bytt blöjor, gjort upp eld och grillat korv, sagt adjö till vintern, muttrat välkommen åter, döpt mitt barn och puréat morötter.

På bokrean köpte jag en hemträningsbok av Paulo Roberto, "The Brief Wondrous Life of Oscar Wao" av Junot Diaz och filmen "Control" om Ian Curtis av Anton Corbijn. Jag kan rekommendera filmen, och inte bara om ni som jag tycker att Joy Division är ett av världens bästa band någonsin.

2 kommentarer:

Anonym sa...

hej jon.
är du pappaledig?
jag måste se "control" snart, jag har skjutit upp det så länge nu.
snart rasar vintern ut, då ska vi fira!

hjon sa...

Nä, det är knappt sju veckor kvar. Hade bara några dagars semester i helgen. Du kan få låna filmen då jag får tillbaka den av från min kollega.