fredag, maj 15, 2009

Birdspotting

Såg en Grus grus igår och en Gris gris idag. I förrgår en Numenius arquata. Trastarna går inte att räkna. Det har regnat lite då och då, men idag var det varmt och vindarna friskade i. Lite grönska börjar faktiskt titta igenom det bruna och gula. Våren har kommit till Norrland.

Jag och frun gick och köpte oss varsin mobiltelefon. Vi har båda dragits med ett par gamla drakar ett tag nu, jag en SonyEricsson T300 och hon en T630. Nu blev det två Nokia 6220 Classic. Var lite sugen på en N85 först, men kände att det var lite onödigt dyrt. Känner igen mig från min salig N70, det är samma SymbianOS, frun är mindre orienterad. Fem MEGA-pixlar på kameran, email och GPS. Känns bra att få plats med fler än ett MMS i inkorgen åt gången och skärmen kan visa en miljon gånger fler färger än T300:an.

4 kommentarer:

jonas sa...

Shit, då ska du få höra historien om vår Tetrao Urogallus när ni kommer hem. Sjuk historia.

puterman sa...

Grattis till telefonerna. Själv är jag fortfarande nöjd med föregångaren 6120c.

[wv: lasthyst]

hjon sa...

Frun tycker att den blir lite väl varm om man pratar länge. Jag irriterar mig mest på fälten "Sökning" och "Dela online" som hela tiden ligger på skärmen och som jag hittills inte lyckats stänga av.

hjon sa...

Men till syvende och sist känns den sober och kompetent, skulle jag skriva också.