torsdag, maj 07, 2009

Lo siento, dos cientos

Mitt tvåhundrade inlägg på den här bloggen handlar om resor. Inre resor och yttre resor. Följer du med?

Jag lämnade min post för en lång pappaledighet. Åkte till landet för att fira sista april och vaknade dagen efter av att de sjöng för mig. Jag hade i sömnen fyllt trettioett år och förärades presenter av alla närvarande utom min fru, som glömt dem hemma i lägenheten. Jag åkte till Knivsta och firade Henrik som bara blivit trettio år med en present som han nog önskade att jag glömt hemma. Min fru reste till Göteborg för en arbetsintervju och vi "grabbar" åkte ner på stan.

Hela familjen flög till Skellefteå. Här är vi nu och fikar, promenerar och skäms bort i största allmänhet. Frun försöker lära sig köra bil. Allt är lugnt.

2 kommentarer:

Henrik sa...

"en present som han nog önskade att jag glömt hemma"
Jag förstår inte vad du menar. Först nu när jag kan kortsupa är mitt liv komplett!

hjon sa...

Har du tänkt på att en kortlek har lika många kort som året har veckor? Jag tror du kan ha mycket roligt innan du blir lika gammal som jag.