onsdag, juli 08, 2009

Spöktimman

När barnet har somnat, då ska jag sova. Så brukar jag tänka. Sen somnar barnet och jag sätter mig vid datorn. Där funderar jag på att blogga, men oftast har jag ju inget att skriva om. Så istället läser jag allt om alla jag känner på Facebook samt skriver dumma kommentarer på de dumma kommentarerna de har skrivit. Sen läser jag kanske en guide till ett tevespel, oftast läser jag lite för långt så att det inte är utmanande när jag börjar spela igen. Sen läser jag om musik. Och funderar på varför ICA Maxi ser likadant ut i Uppsala som i Borås.

Igår var jag på rutinkontroll på UAS. Jag fick en ny blodglukosmätare helt gratis! Om jag använder mig av internet så kan jag få en USB-kabel hemskickad och ladda ner ett program (dåligt kodat förutsätter jag) som ritar upp kurvor o dyl över hur vanligt förekommande sockret är i mitt blod. Sen skickade Anders mig den här länken och jag kände mig träffad och mådde illa över hur amerikanerna förstör vår jord och hur vi alla vill bli som amerikanerna. Återigen funderade jag på om det var dags för lite grön våg. Idag har jag som vanligt en fläkt på i ett rum där ingen vistas, myslampor tända och processorfläkten jobbar på typ maxvarv för vår lägenhet är en bastu trots att lågtrycket och svalkan härskar i den yttre världen.

Ny Våg släpper Matti Alkbergs fullängdsalbum på vinyl och ger bort singeln på hemsidan. Videon ser ut såhär:

1 kommentar:

jonas sa...

Han är ju jättebra helt enkelt. Eljest och bra.