fredag, maj 21, 2010

Från Jon till Coop

"Hej!
 
I Svea Medlem #3 2010 skriver ni lite kort om olika rotfrukter. Det står att jordärtskockan "innehåller insulin, som är uppbyggt av fruktosenheter och har betydelse för diabetiker". Inulin är en fruktoskälla för industrin, men naturligt en kostfiber, och den finns i jordärtskockor. Insulin, som är av betydelse för inte bara diabetiker, är ett animalt hormon och är uppbyggt av aminosyror.
 
Annars tack för en trevlig tidning.
 
Mvh,
Jon Lundmark
Biolog och diabetiker"


 

"Hej du!
 
Det är bra med uppmärksamma läsare. Tyvärr så har tryckfelsnisse varit i farten, det är sådant som händer ibland. Tack för att du tog dig tid och meddelade oss.
 
Hejdå från
 
**** ********"
 
SAKFELSNISSE! SAKFELSNISSE! SAKFELSNISSE!

5 kommentarer:

Simon sa...

Hahahaha!

Jag var just på väg att kommentera något om det fåniga i att skylla på "tryckfelsnisse" i ett sådant här fall, innan jag såg att du redan hade kommenterat detta på ett alldeles suveränt roligt sätt i inläggets sista rad. LOL, på riktigt.

(Googlade "sakfelsnisse" och fick: "Did you mean: selflessness". Fan heller att jag menade.)

hjon sa...

Googlade och fick "Menade du: sakfel nisse", haha!

Anonym sa...

Den var riktigt rolig....

Simon sa...

Nu såg jag detta inlägg utan att ens inse att jag läst det tidigare, tänkte på det fåniga i att skylla på "tryckfelsnisse" i ett sådant här fel, innan jag såg den vansinnigt roliga sista raden, och tänkte att jag skulle skriva en kommentar, innan jag såg att jag redan skrivit exakt den kommentaren för fyra och ett halvt år sedan. Actual LOL igen.

Simon sa...

*high-fivar mitt fyra och ett halvt år yngre själv och ba: great minds think alike*