söndag, december 10, 2006

In your face, virus!

Jeppe ringde och väckte mig klockan halv tio. Jag hann inte svara innan han la på, så jag ringde upp. Han hade läst här nedan att jag inte trodde jag skulle orka träna, och på mitt nyvakna halsonda röstläge tyckte han sig höra profetians uppfyllelse. Men icke! Jag kraxade fram att jag var pigg som fan, bara jag fick sova en halvtimme till och äta lite gröt.

Och en dryg timme senare var vi på gymmet. Det var inte vår starkaste dag någonsin, men jag tyckte vi gjorde bra ifrån oss ändå. Sen när jag kom hem drog jag med mig frun ut på en promenad. Vi kryssade runt gatorna i ett intilliggande villaområde och hissade och dissade hus. Vi såg fler par i vår ålder göra detsamma. Patetiskt! Jag kommer iaf aldrig ha råd med en villa i det området. Det mest ambitiösa jag gjort på länge var att jag satt uppe till fyra inatt och läste en guide till delar av Super Mario Sunshine som jag haft svårt med.

Nu på kvällen gjorde vi en rusch och bakade en sats saffransbröd. Mmm, med ett litet glas mjölk till gott som stryk. Ni vet vilken sort.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men för att virus inte har några ansikten!!!!

hjon sa...

Men för att de har det!!!