söndag, december 10, 2006

Inte riktigt fisk. Mer mittemellan.

Jag kände mig piggare på onsdagens eftermiddag, ringde till jobbet och sa att jag skulle komma tillbaka dagen efter. Sen på kvällen duschade jag för första gången på över fyra dygn (sick!), man vill ju vara fräsch när man arbetar i ett serviceyrke. Sen steg jag i torsdags upp halv sju, åt frukost och åkte till jobbet. Allt enligt plan. Kände mig seg och risig, men det gick väl rätt okej ändå. Likadant i fredags, bara lite sämre. Och idag, lördag, steg jag upp kl 14 och åt frukost. Sen spelade jag tevespel och såg ett par filmer. Det ökade sömnbehovet och motivationen att göra ingenting börjar gå mig på nerverna, t ex skulle jag ha gillat att orka bowla med Anders.

Men nej. Chanserna att jag orkar träna imorgon är nog ganska små. Såna här lama förkylningar med lätt feber som håller på i veckor är fan sämre än vinterkräksjuka, vattkoppor och gräshoppsregn tillsammans. Virus, kan jag få tillbaka de senaste dagarna av mitt liv, tack!?

2 kommentarer:

Anonym sa...

Jag säger skönt att andra också är sjuka. Har kraxat i snart 4 veckor. Blir det nån julskiva i år?

hjon sa...

Jag vet inte, vad säger betapôjkarna? Det finns inga planer på det här iaf, men om du börjar planera nu kanske det kan bli en till nästa år.