lördag, december 23, 2006

WTF!? GJ&GNÅ!? OMG!!!

Dan före Dopparedan. Doppare-Dan, den ökände småländske seriemördaren som på 1760-talet mötte sitt öde i en lynchmobb med skitiga grepar. Hans karriär punkterades, bokstavligen talat.

Nåja, en av årets jobbigaste veckor är över. Ändå var det inte värre än väntat, snarare tvärtom. Min förkylning lyckades dock arbeta sig tillbaka in på topplistan och besitter nu återigen mitt svalg och mitt balanssinne. Steg idag upp sent och åt ett par skinkmackor, varpå vi packade julklappar och en del mat samt helgens kläder och duschade. Vi gjorde också ett försök att rädda Jonas gran genom att såga av en decimeter stam och de nedersta grenarna som redan börjat bli bruna. Kids, glöm aldrig att såga av ett par centimeter innan ni först sätter granen i vatten! Eller att snittytan sedan hela tiden ska vara under vatten, gärna varmt vatten.

Nu är vi i alla fall hemma hos fruns föräldrar. Det pysslas och kokas knäck, just för tillfället tar de in granen. Jag känner mig enormt seg. Som vanligt vid högtider blir jag passiv och går undan. Kanske beror på förkylningen också iofs. Det är nu närmast tradition att vara lite slagen då julen kommer. Det ska bli trevligt hursomhelst, med god mat och presentutbyten och mys.

Inga kommentarer: