måndag, december 04, 2006

Önskelista!

Denna gång från rätt sida av FONUS.

Om jag slutade idag, tog ned skylten, låste dörren och kastade nyckelen bort, handduken in och mig själv på nästa flight till de sälla jaktmarkerna - vad skulle jag lämna för spår efter mig? Ingen trycksvärta i nästa upplaga av den populäraste historieboken, ingen opera, inga dramer och inga stora romaner. Det lilla klotter jag åstadkommit är för länge sedan upplöst i sprit och uppsuget av papper som redan bränts på en anläggning. Björken jag ristade i femman har nog också blivit växthusgaser och värme.

Kanske skulle också jag bli lite värme i några människors minne. Roliga saker jag sagt och dumma saker jag gjort. Och det räcker nog faktiskt. Mer värme är väl det jag önskar alla. (Well, kanske inte pingvinerna och isbjörnarna.) Och fred på jorden.

Nej, när man sen väl är borta så kan man inte göra något annat än bli hågkommen. Därför är det viktigt att göra ett gott intryck på världen medan man lever. Var lite trevligare mot folk du inte känner och ännu lite trevligare mot dem du känner. Du måste inte börja en livslång, massiv insats idag - jag sitter själv hemma och är sjuk och bitter - men gör det så ofta du orkar. Och en del människor är idioter, dem kan du hoppa över.

Annars kan jag tänka mig pengar, en snygg duffel i storlek 148 samt fler spel och handkontroller till mitt GameCube.

6 kommentarer:

Anonym sa...

Det vore mycket skönt att kunna vara lite mer prestigelös. Jag vill också märkas. Älskad och beundrad. Kanske fruktad och avskydd om den önskan inte går igenom.
Man borde kanske anstränga sig lite mer.

Anonym sa...

Eller så kan man göra som vissa icke nämnda besökare på den här bloggen och rista sitt namn i folks köksbord när man är där på fest. :)

Anonym sa...

oj. vem har gjort det?

Anonym sa...

Det var inte jag.

Anonym sa...

jag tror inte ens jag var där...

hjon sa...

Vaffan! Det där bordet har ju Simon på långlån från mig! Fubbe! Fan!