tisdag, april 10, 2007

MAN VAR HEMMA TILL PÅSK!


Mina rubriker är bättre än kvällspressens. Jo, man var hemma i Norrland och han hade frun med sig. De bodde som vanligt i den mysiga stugan. På långfredagen sörjde de Jesus hos mannens syster, de bröt brödet och drack vinet och åt god mat till det. På självaste påskaftonen bjöds det tidig middag hos mannens föräldrar. Familjen, farmodern, farbröderna, fastrarna och kusinerna var närvarande och såväl Janssons som Grant's frestade gommarna. Blodsockret var högt och mannens puls ännu högre då han spelade sina första tre partier schack på flera år och förlorade två.

På söndagen tittade de på ett fint hus som mannens far hjälpt till att bygga. En promenad bjöds också och ännu mer god mat. Idag, då Jesus förväntades uppstå, åkte mannen och frun hem igen. Hem till disk, dator och tevespel. Allt som allt en trevlig, och trevligt lång, långhelg. Imorgon (läs: idag) börjar det satans allvaret igen.

7 kommentarer:

ul7 sa...

Skönt att det slutade lyckligt!

lybban sa...

Det där satans allvaret har jag inte märkt av alls idag. Bodde dock ej i en liten mysig stuga i påskas.

hjon sa...

Typ en tredjedel av personalstyrkan bestod idag av vikarier. Folk som hade semester och andra som var sjuka. Som tur var drunknade jag själv inte i post och fick köra ut lite expressbrev med högerstyrd automatväxlad postbil, det var roligt. Riktigt allvarligt blev det inte förstås.

Crom! sa...

Jag märkte av allvaret igår. Trodde att allt skulle gå över om jag var borta så länge som 10 dagar, men fick fikon.

Norrland verkar ju ha varit trevligt. Bohuslän var det också.

ul7 sa...

Posten måste ju fram!

Crom! sa...

Jag har kommit på att om du skulle avla fram en ny tomatras, så skulle du döpa den till Billetau.

ul7 sa...

kreddo: I så fall skulle jag avdöpa den.