torsdag, april 26, 2007

Min trogna gamla Luger

Accelerator - The Big One. 2005 och 2006 förgyllde den festivalen mina somrar. Jag fick uppleva några "större" akter som Bloc Party, Sonic Youth och Arctic Monkeys, men även många för mig nya storheter som Stars, Spinto Band, Love Is All och Silver Jews. Femhundra kronor i inträde är ju fullt överkomligt för så mycket bra musik. Jag har aldrig så mycket pengar på sommaren, men några öl och en kebab blev det också. Münchenbryggeriet badade bägge gångerna i solsken, och festivalen var på inget sätt trång, lerig eller aspackad.

När jag läste bandlistan för året blev jag glad, många bra band var det. Det skulle också ligga på en fredag och en lördag, vilket är en fördel för då måste jag inte upp och jobba klockan sju dagen efter torsdagen som det tidigare varit på. Sen såg jag att de flyttat festivalen till Frescatiområdet. Jag har varit där på Propaganda. Vid fint väder är det ju schysst om än lite längre från Stockholms centrum. Vid regn är det snart en leråker. Det är också mycket kallare, och jag kan inte tänka mig att det finns en bar som inte är ett tält och serverar något annat än öl i plastmuggar. Och så kostar det 870 kr plus serviceavgift. Fan Luger, ni bajsade just på min sommar.

Annars är det bra, det episka The Legend of Zelda: Ocarina of Time går framåt, ett grymt spel som jag kommer sakna än mer än Windmaker när det är över. Och Apoteket Apan har spelningar på gång, vilket är kul även om det är såna där bandet förväntas sälja biljetterna och göra reklamen åt arrangören. Gage? Kanske. Vi ska också medverka på tidningen Grooves samlingsskiva.

1 kommentar:

puterman sa...

Själv dog jag när jag insåg att jag inte kunde åka till Roskilde i år. Kommer inte riktigt ihåg vad jag var så jävla intresserad av, förutom Roky Erickson, men det borde väl räcka.