fredag, april 13, 2007

War in the air

...und bald kommen die Löwen und Bären. Solen lyser varm, man behöver bara en t-shirt under duffeln. Det är fredag. Glad cyklar jag hem från jobbet och träffar mina bittra sommarfiender - insekterna. De är överallt och fastnar på ens vita tröja och när man försiktigt försöker ta bort dem förvandlas de till gröna och svarta fläckar beroende på art. Inte ens har man hunnit ta fram glädjebägaren och blåsa dammet ur den innan jag anar smolk runt hörnet.

Tro nu inte att jag på allvar tycker att insekterna förstör sommaren, för riktigt så fånig är jag inte. Det är bara irriterande att ha längtat efter något så länge och sen komma på att det inte var så bra som man minns redan innan man kommit dit.

Trevlig helg!

4 kommentarer:

Crom! sa...

du borde glädjas åt de små liven! tänk på att de är nästan de enda varelser man får döda utan förebråelser eller straff!

jag ser på döv-tv för barn, den har valt att sluta komma till mig.

hjon sa...

Vad har valt att sluta komma till dig?

Anonym sa...

Ljuden?

Anonym sa...

Du är så neg.