måndag, september 10, 2007

Ansiktsboken

När jag imorse skrev "idag" så menade jag igår, jag hade bara inte riktigt förstått hur mycket klockan var då jag avslutade tevespelandet.

Följdaktligen vaknade jag klockan två på eftermiddagen. Kanske inte helt lyckat. Jag gjorde frukost och städade lite i köket. Sen gjorde jag en profil på Facebook. Det var dumt, men nu orkade jag inte riktigt stå emot längre. Jag har redan över 40 kompisar där. Och två fotoalbum. Shit, det här kan gå illa. I gruppen för Apoteket Apan-intresserade hade Simon startat en vadslagning om när jag skulle ansluta. Hans egen gissning var närmast, nästa helg trodde han. Ingen annan hade gissat.

Lagade en endive-gratäng till middag. Skulle vara godare med Gorgonzola istället för Billinge och kanske skulle också klyftpotatis varit att föredra framför kroketter, men rätten är värd att göra igen.

2 kommentarer:

puterman sa...

Your pretty face is going to hell.

hjon sa...

Oh honey, I can tell.