onsdag, september 19, 2007

Pelles gröna skosnören

Sov en tre timmars middag då jag kom hem från jobbet. På slutet måste mitt blodsocker ha sjunkit, för jag började drömma en sån där sjuk I-can-bend-the-laws-of-physics-and-logic-dröm. Jag drömde att jag var en fanatisk fan till the Hives och krälade runt på otaliga hotellrum, publikhav och scener för att sno Howlin' Pelles Converse All Stars-skosnören. Det hela utvecklades till att jag närmast obemärkt bytte ut mina egna mot hans och basistens och även Sahara Hotnights-Marias skosnören. Pelle hade gröna snören, Maria hade röda. Jag hade ursprungligen vita. Minns inte basistens färg.

När jag vaknade kände jag att det var dags att ta ett nytt profil-kort till Facebook, så nu har jag galna ögon och galen frisyr istället för smutsigt ansikte. Sen lagade jag mat och åt den, drack portvin och lyssnade på Screaming Trees.

Inga kommentarer: