söndag, september 16, 2007

Telefoni som ett brev på posten

I fredags spelade Apoteket Apan på Norrlands nation. "Crazy whoppie!", skriver Jonas på Apoteket Apans blogg. På natten åkte några av oss taxi hem. På lördagens morgon upptäckte jag att min mobiltelefon saknades, ringde taxibolaget som sa att de lämnade allt till polisens hittegods - som inte öppnar förrän på måndag. Jag var då redan ute på landet och Telias telefonköer var för långa för att jag skulle kunna tänka mig att vänta för att fråga om någon ringt från telefonen. Lätt nervös har jag ändå försökt ha is i magen. Nu på kvällen testade jag återigen ringa mobilen och till min förfäran svarade någon.

Till min stora glädje visade det sig att någon hittat telefonen och lagt den på en gul låda, telefonen befann sig på postterminalen. Jag hann precis säga vilket postkontor jag jobbade på och vad jag hette innan batteriet gav upp. Så nu hoppas jag på att den dyker upp på jobbet imorgon.

Facebook kan bli döden för alla andra internetsidor, kom ihåg var ni läste det först!

2 kommentarer:

puterman sa...

menhugickterå?

hjon sa...

Det gick fint, telefonen kom fram på måndagens morgon och fungerar som vanligt.