måndag, augusti 11, 2008

Matt

eller Jag kan tyvärr inte vara vit.

Klockan sju i morse skulle jag stiga upp och tvätta. Klockan kvart i sex vaknade jag av att jag hade lågt blodsocker. När hjärnan kör på tom tank så tänker den ganska intressanta saker, bl a så brukar jag få lustiga uppfattningar om hur tidens hastighet går att förändra med tankens kraft. Tråkigt nog brukar jag glömma resonemangen så fort jag fått i mig lite socker.

Klockan halv nio vaknade jag igen och svor över att jag nu försovit mig, min reservmobil hade inte ringt tillräckligt alarmerande. Jag hade förutseende sorterat tvätten igår kväll och kunde så snabbt nedstiga till källaren. Vår tvättstuga har två maskiner, den ena har inte kunnat centrifugera på hela sommaren så man måste lyfta över tvätten till den andra och centrifugera den där istället. Det var dock ingen som skulle tvätta på tiden efter mig, så allt blev rent och torrt utan panik. Förresten ska vi få en ny maskin på torsdag, det ska bli spännande att se vad det är för modell!

Jag har svårt att göra något konstruktivt av den här väntetiden, min inspiration respirerar dåligt i vakuum. Istället försöker jag slå ihjäl tiden med Wii, korsord, dator och enstaka sysslor i hemmet. Häromdagen skulle jag sätta möbeltassar på kökssoffan och när jag tömde den hittade jag den schackdator som jag långlånat av min svärfar. På nivå fem av åtta vinner man oftast om man anstränger sig, på nivå sex måste man koncentrera sig på riktigt. Idag vann svart (jag) en gång.

På eftermiddagen fick vi besök, det var trevligt. Sen bråkade vi lite om vem som skulle laga mat och svart vann igen. Två kroppkakor senare var det dags för repetition med Apoteket Apan. Det var tre månader sen sist och vi lät lite illa, men jag fick en folköl av Anders och var nöjd med det. Efter en kvällspromenad med badbollen har jag nu druckit te, förlorat ytterligare ett parti mot Kasparov™ med Anouar Brahem ljudande i bakgrunden och bloggat som om ingen morgondag funnes. Nu närmast måste det nog ändå bli sömn.
Bis Morgens!

Inga kommentarer: