fredag, augusti 22, 2008

Om en pojke

Nu har jag varit pappa i drygt en vecka. Antagligen har inte hela konceptet gått upp för mig än, men det känns jättebra så här långt. Kanske blir det tuffare när det blir aktuellt med en uppfostran? Jag är ganska nöjd med min egen, men samhället har förändrats sen dess så jag antar att jag måste försöka göra en revision. Pianolektioner, flera språk och kampsport kan det bli.

Jag tänker inte här redogöra för förlossningen, men jag kan säga att den förlöpte utan större hinder. Ut kom en liten pojke med blå hud och röd pung. Min son. Frej. Som jag börjar tycka är underbar även när han skriker ut sitt missnöje med föräldrarnas servicenivå.

Navelstumpen har trillat av och håret är tvättat (bara med vatten!) så nu luktar han inte längre soppåse med gammal köttfärs, utan ganska bäbisgott. Vi provade badbaljan igår, det var behagligt en stund. Idag har han sett sin första konstutställning.

Jag har köpt nya glasögon också! (Som om någon tittar på mig.)

Jag har också bloggat om vad jag gjorde dagen innan nedkomsten, men inte här.

2 kommentarer:

Anonym sa...

Frej! Vilket jävla ypperligt och komplett namn! Fan, då får jag stryka det från min lista. Heja Frej.

jonas sa...

Så Lill-Herman har alltså officiellt fått ett namn nu. Frej är toppen!