lördag, augusti 30, 2008

Om alla bara gjorde som jag

Har du ätit ostbågar någon gång? Har du någon gång ätit ostbågar med händerna? Har du efter att ha ätit ostbågar med händerna luktat på händerna? Har du någon gång efter att ha luktat på händerna som du förde ostbågarna till munnen med tyckt att händerna luktade gott? Nä, jag trodde väl det. Därför tycker jag att du ska börja göra som jag och äta dina ostbågar med ätpinnar! Det är helt grymt. Händerna är rena och fräscha under och efter ätandet, man kan t o m byta kanal på teven. Det enda som luktar illa efteråt är munnen, men hey som om det var något nytt.

Vi såg den där filmen "Juno". Den var mysig. Jag gillade den. Sen såg vi lite på Flash Gordon. Det gillade jag inte.

9 kommentarer:

Anonym sa...

Bästa tipset EVER! Jag gillade också Juno, fast jag tyckte slutet var snöpligt, har jag för mig (har så SJUKT dåligt filmminne)

puterman sa...

Jag tyckte det här bloginlägget var så bra att jag helt enkelt länkade till det från min blogg. Ostbågar är dessutom en typ av mat som passar särdeles bra att äta med pinnar. Exempel på sämre fungerande pinnmat (om man inte är pinninja) är jordnötter och strösocker.

hjon sa...

Puter: Tack. Strösocker är ju inte så himla gott i sig själv, men vill du undvika att få det på huden rekommenderar jag att du använder en vanlig matsked. Jordnötter dras ju lite med samma problem som ostbågarna, det är fett som hamnar på händerna och ställer till problem. Visst borde man kunna äta dem med pinnar, fast de är lite halkiga så olyckor kan hända. En dessertsked med längre skaft skulle kunna vara ett bra verktyg. Jag ska prova. Högaktligen, Magdalena Ribbing

Vendelgrisens mamma: Slutet var ganska kort, fast jag tyckte det var mysigt när de spelade gitarr så det störde mig inte.

Simon sa...

Jag är ju inte riktigt som alla andra, men jag svarar ja på samtliga fyra frågor i början av inlägget. Tack för tipset, dock! Nu vill jag att du skriver ett inlägg om glödlampsbytarhandskar!

hjon sa...

Simon: Smell my finger! Faktum är att jag flera gånger funderat på att starta en hemsida där jag berättar hur man på ett korrekt och samhällsvänligt sätt gör allt från byta glödlampa till att åka buss. Klart man ska ha ett par tunna, rena handskar när man byter glödlampa - flottar man ned glaset så förkortar man lampans livslängd.

Förresten så provade jag med torrostade jordnötter idag och det funkar bra, även om det kräver lite mer närvaro än ostbågar. De är dock inte lika hala som sina salta kusiner.

Simon sa...

Ja! Hur ska man åka buss egentligen?

Jag har alltid haft för för vana att sätta mig så långt bak i bussen som möjligt. Det känns liksom logistiskt logiskt att man fyller på bakifrån, så slipper de som kommer sist tränga sig förbi massa folk.

Nu har jag fått lära mig att det skakar mer längst bak i bussen än vad det gör till exempel i mitten, så därför har jag börjat att helt egoistiskt sätta mig i mitten ibland.

Det största ohyfset man kan göra som bussresenär tycker jag är att stå upp i gången, trots att det finns platser längre bak. Som man då blockerar för andra resenärer. Makalöst!

Får man ockupera två sitsar och lägga sin väska på den ena? Ja, säger jag, OM det finns gott om plats - men så fort det börjar bli lite ont om platser bör man frigöra den andra platsen.

Får man sätta sig bredvid en annan människa som man inte känner, trots att det finns andra platser lediga? Får man säga hej? Vad gör man om man träffar någon man känner i busskön eller på tågperrongen, men inte känner för att snacka?

hjon sa...

Jag har länge satt mig i den främre halvan då ungdomar och hundar har den bakre, och jag orkar inte gå så långt ändå. Man får sätta sig bredvid en annan människa även om det finns tomma säten, åtminstone om sätena runt omkring de tomma upptas av ungdomar. Det är väl mer en fråga om min personliga smak, jag tycker att du i stort har tänkt rätt och riktigt. Numera åker jag med barnvagn, det är en helt annan historia.

Simon sa...

Vad har du emot ungdomar?

hjon sa...

Ungdomar är hänsynslösa, obildade, egocentriska, våldsbenägna och går på droger. Barn som tror sig vara odödliga vuxna. På bussen spelar de sin usla musik på mobilhögtalaren, skriker ut sina antisociala värderingar och har ingen större koll på sina armar och ben. Jag säger inte att det gäller alla individer mellan 12 och 26 år, jag känner människor som lever där och är trevliga, men det är ungefär vad jag förväntar mig av dem som grupp.

Det kanske mest irriterande är att jag själv fortfarande vid trettio års ålder tydligen ser så ung ut att jag misstas för ungdom av både ungdomarna själva och av äldre människor och behandlas därefter.