onsdag, april 08, 2009

Déjà vu

Jag har som för mig att jag redan bloggat om ögonbottenfotografering tidigare, men jag kan inte hitta inlägget. Det är iaf något man regelbundet gör på oss diabetiker, för att upptäcka tidiga tecken på följdsjukdomar. Man får ögondroppar som dilaterar pupillen. Idag åt jag en foccacia med fetaost under tiden de skulle nå full verkan. Sen får man stirra in i en stor lins och snegla åt olika håll för att få bra vinkel på fotografierna. De senaste gångerna har jag tyckt att det varit mindre smärtsamt än det varit tidigare, min läkare sa att de hade övergått från färgfoto som krävt starkare ljus till svartvitt som gav minst lika informativa bilder.

Vanligtvis brukar jag ta med solglasögon, men idag hade jag glömt det. Vårsolen var inte direkt nådig och jag undrar hur många skumma knarkare man sett, som egentligen bara varit nyfotade diabetiker. Drog ner min svarta toppluva över halva glasögonen och traskade under smärta hem, där jag gjorde mitt eget ögonfoto:
Ja, smärta.

Inga kommentarer: