söndag, april 05, 2009

Who's your daddy?


Redan förra veckan klarade jag sista bossen i Prince of Persia The Two Thrones, men dels hade jag inte digitalkameran hemma och dels så glömde jag spara och kunde därför inte låsa upp ett utlovat videogalleri, så jag bestämde mig för att göra om och göra rätt. Så här har ni nu pengabilden. Men, säger vän av ordning, är inte det där en XBOX-kontroll i din hand? Jo! Det var som sagt svårt att hitta spelet till GameCube (och i Wii-versionen är allt blod censurerat), så när jag hittade det till XBOX för en hunka så lånade jag ett XBOX och så spelade jag. Just kontrollen känns lite skum med sina fjädrande L/R, men annars har det både fungerat och sett mycket bra ut.

Spelet har en hyggligt bra story som knyter ihop trilogin. Miljöerna är vackra och flytet är bra. Ändå blir det nog det spel i trilogin som jag gillar minst. Sands of Time är en såå mycket bättre saga och Warrior Within hade trots sina brister en ny stil. Trean blev lite av en publikfriare. Jag är nu väldigt sugen på att se vad nästa kapitel har att erbjuda.

Det har, påståtts. Att min son. Skulle likna. Göran Persson. Jag skulle vilja fråga. Vem är det. Som liknar vem?

1 kommentar:

Nina sa...

Åh. Åh, åh, åh. Du är så nördig. Gulliga nördiga nörd.